Medio vorig jaar zag ik samen met een collega partner een groot billboard langs de snelweg met daarop een opvallende tekst. Opvallend is goed, maar deze tekst viel in dit geval in negatieve context op. De tekst was nietszeggend en na uitvoerig overleg met mijn collega partner wisten we nog steeds niet wat er nu concreet werd aangeboden, maar ook niet waarvoor concreet reclame werd gemaakt. Wat beloofde dit bedrijf nu aan meerwaarde?
Vervolgens besloten de stoute schoenen aan te trekken en het betreffende bedrijf gebeld om een kennismakingsafspraak te maken. Twee weken later zaten we samen om tafel. Tijdens dit gesprek bleek dat deze campagne ruim € 25.000,- had gekost. Na wat doorvragen en aandringen op de vraag wat deze campagne het bedrijf had opgeleverd, bleef een concreet antwoord uit. Het was niet duidelijk óf, en hoeveel deze investering had opgeleverd.
Return on investment
Wij hebben het
bedrijf voorgerekend wat een Commercieel Groei Programma met een investering
van €25.000,- in hun specifieke situatie aan resultaat zou hebben oplevert. We kwamen uit op een meetbaar resultaat dat lag tussen €100.000,- en €150.000,- Te behalen binnen 4 tot 6 maanden!
Hierbij konden wij garant staan voor het resultaat omdat wij werken vanuit een sluitende businesscase. Vooraf is
helder wat er moet gebeuren, hoe we dat gaan doen, wat hiervoor de investering
is EN wat dit oplevert.
Conclusie?
Met hetzelfde geld gegarandeerd meer omzet!
Met hetzelfde geld gegarandeerd meer omzet!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten